yoga voor klimmers

yoga

yoga maar dan met oog op het lichaam van een klimmer. Oftwel een stevige (opwarmings)workout voor het klimmen.

yoga als perfecte workout voor het klimmen!

Bij gustaaf bieden we ook yoga aan. Eigenlijk best wel logisch. Als klimmer gebruik je namelijk je hele lichaam. En hoe beter je je lichaam leert kennen en gebruiken, hoe beter je klimprestaties. Yoga kan hierbij helpen. Enerzijds voor kracht, lichaamsspanning en balans en anderzijds als een goede workout en opwarming voor het klimmen. Denk hierbij aan je heupen en schouders (mobiliteit en stabiliteit). 

Elke zondag van 10:30 tot 11:45

  • Waarom yoga goed is voor klimmers

    Het zijn oefeningen voor meer kracht in de lichaamsmidden - dat komt bijvoorbeeld van pas in de overhang. Oefeningen voor de heupen en benen helpen om je voeten aan de muur hoger te kunnen zetten en heel 'hooks' te stabiliseren. Met yoga ben je in staat details aan te passen in je houding. Het verbetert balans, flexibiliteit en lichaamscontrole aan de muur!

  • Ik heb nog nooit yoga gedaan, kan ik meedoen?

    Jazeker, iedereen kan yoga meedoen. Je hoeft niet perse een klimmer te zijn of al bekend te zijn met yoga. Ook niet-klimmers en yoga-beginners zijn meer dan welkom.  
    Het is in principe reguliere yoga vanuit de vinyasa-flow, met het oog op het lichaam van klimmers. 

  • Wanneer is het en wat kost het?

    Dit najaar gaan we weer nieuwe yoga sessies inplannen. Hou onze website en socials in de gaten! Je mag jouw eigen yogamateriaal mee nemen. De lessen duren 75 minuten en kosten 10,- per keer.

middel 2

Over Denise

Onze creatieve en energieke Denise volgde haar yoga-opleiding in Nederland, haar kunstopleiding in haar vaderland Duitsland en mediaopleiding in Noorwegen. Naast yogainstructeur, visual storyteller (fotografe en filmmaker) is ze ook nog eens klimmer! Kortom een échte Gustaaf! 

volg Denise

Scroll to Top